Презентация на тему: Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya ann@mail.ru

Реклама. Продолжение ниже
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Задание
Contact Information
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Personal Profile or Key Achievements
Employment History
Example
Education
Skills
Personal Interests
Other Information
What Not to Include
How Long Should a CV Be ?
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Cover letter
Tips for Writing a Cover Letter
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Sending an Email Cover Letter
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Mind Map
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
NOUNS Plural
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
TASKS
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Possessive Nouns
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
ADJECTIVES
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
What is a pronoun ?
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
SUBJECT PRONOUNS
OBJECT PRONOUNS
POSSESSIVE ADJECTIVES
ABSOLUTE POSSESSIVE PRONOUNS
REFLEXIVE PRONOUNS
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Answers
Demonstrative Pronouns
Some more examples
Indefinite Pronouns
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
TO BE (PRESENT)
Choose the correct answer (negative or affirmative form of to be):
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
PRESENT SIMPLE
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
PRESENT CONTINUOUS
PRESENT PERFECT
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
PAST SIMPLE
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
FUTURE SIMPLE
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Страдательный залог / Passive Voice
Страдательный залог / Passive Voice
Сводная таблица спряжения глаголов в страдательном залоге Passive Voice
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru
Thank you for attention!
1/96
Средняя оценка: 4.5/5 (всего оценок: 44)
Код скопирован в буфер обмена
Скачать (2827 Кб)
Реклама. Продолжение ниже
1

Первый слайд презентации

Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya_ann@mail.ru

Изображение слайда
1/1
2

Слайд 2: Задание

Написать резюме (по всем правилам оформления резюме); ***Написать сопроводительное письмо к резюме; \ составить интеллект-карту(для тех у кого еще были пары 3.11) Лексико-грамматический тест https :// docs.google.com/forms/d/1Zf1ru-89GBdXpWmGONYvqeKTLxnC218640ZSDfKeRPE/edit

Изображение слайда
1/1
3

Слайд 3: Contact Information

Contact information should be placed on top of your resume. It should be easy and quick to read. Name and address, postcode E-mail address. Avoid using unprofessional e-mail address such as banana_buns or hottie4u. Phone numbers. Remember to check your outgoing voice mail message for loud background music, slang, or improper language. Include the address for your website or  online portfolio.

Изображение слайда
1/1
4

Слайд 4

Sample Contact Information Elizabeth (Lisa) Smith 1443 Minnesota Lane City, Minnesota 55555 651.123.4567 (home) * 612.123.4567 (cell) esmith@email.com http::⁄⁄www.esmith.com

Изображение слайда
1/1
5

Слайд 5: Personal Profile or Key Achievements

A few lines to outline your interest in the vacancy and why you’d be a good fit Highlight your professional achievements throughout your career not necessary E.g. I’m hard working, professional and seeking a new challenge

Изображение слайда
1/1
6

Слайд 6: Employment History

You can present your work experience in  a variety of ways. The most straightforward way is the chronological format. List your current or most recent job, and work backwards in time. Include your job title, your employer's name, the city and state in which it is located. Also list the start and end dates (month and year) of your employment. For each position, add a summary of your responsibilities and accomplishments.

Изображение слайда
1/1
7

Слайд 7: Example

Administrative Assistant  (January 2009-Present) ABC Financial Services, Minneapolis, MN Supported three department managers with word processing, scheduling, and filing. Generated reports to summarize monthly activities.

Изображение слайда
1/1
Реклама. Продолжение ниже
8

Слайд 8: Education

List your educational accomplishments, starting with your most recent or highest degree. Include the name and location of the institution attended, your degree, and field of study/major.

Изображение слайда
1/1
9

Слайд 9: Skills

Include computer skills, foreign language skills, and any other recent training that is relevant to the role applied for

Изображение слайда
1/1
10

Слайд 10: Personal Interests

It should never be underestimated, c ause this can demonstrate your skills out of the workplace

Изображение слайда
1/1
11

Слайд 11: Other Information

Include relevant information that relates to the job to which you are applying. This may include memberships to organizations, volunteer work, military experiences, computer skills, awards, and hobbies. Avoid mentioning religious, political, or controversial affiliations unless they directly relate to the job you want.

Изображение слайда
1/1
12

Слайд 12: What Not to Include

There is no need to include your salary history, the reason you left your previous position, or references in your CV. References should be listed separately and given to employers upon request.

Изображение слайда
1/1
13

Слайд 13: How Long Should a CV Be ?

A good curriculum vitae should ideally cover no more than two pages and never more than three. Aim to ensure the content is clear, structured, concise and relevant. Using bullet points rather than full sentences can help minimize word usage.

Изображение слайда
1/1
14

Слайд 14

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
Реклама. Продолжение ниже
15

Слайд 15: Cover letter

When applying for a job, a cover letter should be sent or posted with your resume or curriculum vitae. A cover letter is a (typically) one-page document that explains to the hiring manager why you are an ideal candidate for the job. It goes beyond your resume to explain in detail how you could add value to the company.

Изображение слайда
1/1
16

Слайд 16: Tips for Writing a Cover Letter

Tailor each letter to the job. It takes a little extra time, but be sure to write a unique cover letter for each job. Your cover letter should be specific to the position you are applying for, relating your skills and experiences to those noted in the job posting.

Изображение слайда
1/1
17

Слайд 17

Use keywords. One useful way to tailor your letter to the job is to use keywords from the job posting. Circle any words from the job posting that seem critical to the job, such as specific skills or qualifications. Try to use some of these words in your letter. This way, at a glance, the employer can see that you match the requirements of the job.

Изображение слайда
1/1
18

Слайд 18

Explain how you will add value. Think of concrete ways to prove you will add value to the company. Include examples of specific accomplishments from previous jobs. For example, if you helped reduce turnover by 10% at your last company, or implemented a filing strategy that reduced file errors by 15%, include this information. Try to quantify your successes when possible to clearly demonstrate how you could add value at the company.

Изображение слайда
1/1
19

Слайд 19: Sending an Email Cover Letter

If you're sending your cover letter via email, list your name and the job title in the subject line of the email message. Include your contact information in your email signature, but don't list the employer's contact information. Skip the date, and start your email message with the salutation.

Изображение слайда
1/1
20

Слайд 20

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
21

Слайд 21: Mind Map

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
22

Слайд 22

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
23

Слайд 23

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
24

Слайд 24

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
25

Слайд 25

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
26

Слайд 26: NOUNS Plural

Most singular nouns form the plural by adding -s. cat – cats house – houses book-books If the singular noun ends in ‑s, - ss, - sh, - ch, -x, or -z, add ‑ es to the end to make it plural. Bus – buses fox - foxes

Изображение слайда
1/1
27

Слайд 27

If the noun ends with ‑f or ‑ fe, the f is often changed to ‑ ve before adding the -s to form the plural version. wi fe – wi v es wol f – wol v es If the singular noun ends in -y and the letter before the -y is a vowel, simply add an -s to make it plural. boy – boys

Изображение слайда
1/1
28

Слайд 28

If a singular noun ends in ‑y and the letter before the -y is a consonant, change the ending to ‑ ies to make the noun plural. cit y – cit i es pupp y – pupp i es If the singular noun ends in ‑o, add ‑ es to make it plural. potato – potato es tomato – tomato es Exceptions : photo – photos piano – pianos

Изображение слайда
1/1
29

Слайд 29

Some nouns don’t change at all when they’re pluralized. sheep – sheep species – species deer – deer child – children goose – geese man – men woman – women tooth – teeth foot – feet mouse – mice person – people

Изображение слайда
1/1
30

Слайд 30: TASKS

Write the plural forms of the following words: 1. egg - 13. sheep - 2. tomato - 14. knife - 3. child - 1 5. box - 4. tooth - 16. wolf - 5. lady - 17. horse - 6. book - 18. star - 7. leaf - 19. foot - 8.bus – 9. toy - 20. dress - 10. man - 21. day - 11. fish - 12. mouse -

Изображение слайда
1/1
31

Слайд 31

1. egg s 13. sheep 2. tomatoes 14. knives 3. child ren 15. box es 4. teeth 16. wolves 5. ladies 17. horse s 6. book s 18. star s 7. leaves 19. feet 8.bus es 9. toy s 20. dress es 10. men 21. day s 11. fish 12. mice

Изображение слайда
1/1
32

Слайд 32: Possessive Nouns

Possessive nouns are nouns which possess something; i.e., they have something. You can identify a possessive noun by the apostrophe; most nouns show the possessive with an apostrophe and an s. The cat’s toy was missing. When a plural noun ends with an "s," simply add an apostrophe to make it possessive. Companies’ workers

Изображение слайда
1/1
33

Слайд 33

Plurals not ending in s: women’s dresses You may be writing about two people or two places or things that share possession of an object. If two nouns share ownership, indicate possession only once, and on the second noun. Add the apostrophe + s to the second noun only. Tom and Alice’s wedding When two nouns indicate ownership, but the ownership is separate, each noun gets the apostrophe + s. Senator Obama’s and Senator Clinton’s educations are outstanding. (Each senator owns his or her education, but they attained separate educations ).

Изображение слайда
1/1
34

Слайд 34: ADJECTIVES

Односложные прилагательные образуют сравнительную степень путем прибавления к положительной степени суффикса – er, а превосходную степень – прибавлением суффикса– est. Перед существительным, определяемым прилагательным в превосходной степени, всегда стоит определенный артикль the. big - bigg er - the bigg est ( большой)

Изображение слайда
1/1
35

Слайд 35

Большинство двухсложных прилагательных и прилагательных состоящих из трех и более слогов, образуют сравнительную степень при помощи слова more – более, а превосходную степень при помощи слова most – наиболее. More и most всегда ставятся перед прилагательными в положительной степени (т.е. основной форме ). famous - more famous - the most famous

Изображение слайда
1/1
36

Слайд 36

Исключения: двусложные прилагательные оканчивающиеся на: - y (y → i ): easy - easier - easiest ( легкий - более легкий - самый легкий) - er : clever - cleverer - cleverest ( умный) - le: gentle - gentler - gentlest ( кроткий) - ow : narrow - narrower - narrowest ( узкий)

Изображение слайда
1/1
37

Слайд 37

bad - worse - the worst ( плохой; вредный - хуже - худший) far - farther - the farthest ( дальний) (только о физической дистанции) far - further - the furthest ( дальний) (общее) good - better - the best ( хороший) little - less - least ( маленький) (о количестве)

Изображение слайда
1/1
38

Слайд 38

Fill in the correct form of the words in brackets (comparative or superlative). My house is ( big) than yours. This flower is ( beautiful) than that one. This is the (interesting) book I have ever read. Non-smokers usually live ( long)than smokers. Which is the (dangerous) animal in the world? A holiday by the sea is (good) than a holiday in the mountains. It is strange but often a coke is ( expensive) than a beer. Who is the ( rich) woman on earth?

Изображение слайда
1/1
39

Слайд 39

My house is bigge r than yours. This flower is more beautiful than that one. This is the most interesting book I have ever read. Non-smokers usually live longer than smokers. Which is the most dangerous animal in the world? A holiday by the sea is better than a holiday in the mountains. It is strange but often a coke is more expensive than a beer. Who is the richest woman on earth?

Изображение слайда
1/1
40

Слайд 40: What is a pronoun ?

A Pronoun is a word that takes the place of a noun

Изображение слайда
1/1
41

Слайд 41

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
42

Слайд 42: SUBJECT PRONOUNS

Subject pronouns replace nouns that are the subject of their clause. In the 3rd person, subject pronouns are often used to avoid repetition of the subject's name. EXAMPLES I  am 16. You  seem lost. Jim is angry, and  he  wants Sally to apologize. This table is old.  It  needs to be repainted. We  aren't coming. They  don't like pancakes.

Изображение слайда
1/1
43

Слайд 43: OBJECT PRONOUNS

Object pronouns are used to replace nouns that are the direct or indirect object of a clause. EXAMPLES Give the book to  me. The teacher wants to talk to  you. Jake is hurt because Bill hit  him. Rachid recieved a letter from  her  last week. Mark can't find  it. Don't be angry with  us. Tell  them  to hurry up!

Изображение слайда
1/1
44

Слайд 44: POSSESSIVE ADJECTIVES

Possessive adjectives are not pronouns, but rather determiners. It is useful to learn them at the same time as pronouns, however, because they are similar in form to the possessive pronouns. Possessive adjectives function as adjectives, so they appear before the noun they modify. They do not replace a noun as pronouns do. Did mother find  my shoes ? Mrs. Baker wants to see  your homework. Can Jake bring over  his baseball cards ? Samantha will fix  her bike  tomorrow. The cat broke  its leg. This is  our house. Where is  their school ?

Изображение слайда
1/1
45

Слайд 45: ABSOLUTE POSSESSIVE PRONOUNS

Possessive pronouns replace possessive nouns as either the subject or the object of a clause. Because the noun being replaced doesn't appear in the sentence, it must be clear from the context. This bag is  mine. Yours  is not blue. That bag looks like  his. These shoes are not  hers. That car is  ours. Theirs  is parked in the garage.

Изображение слайда
1/1
46

Слайд 46: REFLEXIVE PRONOUNS

Reflexive pronouns refer back to the subject of the clause because the subject of the action is also the direct or indirect object. Only certain types of verbs can be reflexive. You cannot remove a reflexive pronoun from a sentence because the remaining sentence would be grammatically incorrect. I told  myself  to calm down. You cut  yourself  on this nail? He hurt  himself  on the stairs. She found  herself  in a dangerous part of town. The cat threw  itself  under my car! We blame  ourselves  for the fire. The children can take care of  themselves.

Изображение слайда
1/1
47

Слайд 47

1. My name is Samuel............................ am a German. I Me 2. My grandparents live in Berlin. We visit......................... often. they them 3. Let......................... help you carry these bags. I me 4. Should......................... help you carry these books ? I me 5. Can............... tell me where................... can find a good restaurant ? you, I you, me me, you

Изображение слайда
1/1
48

Слайд 48

6. James should stay back after school....................... has football practice. He Him They 7. That pen is........................... It is not...................... my, your mine, yours my, yours 8. This is......................... bedroom. That is.................... my, her my, hers mine, hers 9. We can go to..................... place or we can go to.................... our, your our, yours ours, yours 10. My birthday is on 18th May and...................... is on 21st June. her hers she

Изображение слайда
1/1
49

Слайд 49: Answers

1. My name is Samuel.  I  am a German. 2. My grandparents live in Berlin. We visit  them  often. 3. Let  me  help you carry these bags. 4. Should  I  help you carry these books? 5. Can  you  tell me where  I  can find a good restaurant? 6. James should stay back after school.  He  has football practice. 7. That pen is  mine. It is not  yours. 8. This is my bedroom. That is  hers. 9. We can go to  our  place or we can go to  yours. 10. My birthday is on 18th May and  hers  is on 21st June.

Изображение слайда
1/1
50

Слайд 50: Demonstrative Pronouns

Demonstrative pronouns are used for pointing out things. The words this, that, these and those are demonstrative pronouns. Examples:- These are my pets. These are sheep but those are goats. Those are horses.

Изображение слайда
1/1
51

Слайд 51: Some more examples

This is my desk. This is the Mings ' house. That is my friend’s house. That’s my mother’s car.

Изображение слайда
1/1
52

Слайд 52: Indefinite Pronouns

An indefinite pronoun does not refer directly to any other word. Most indefinite pronouns express he idea of quantity. Examples :- Everybody is welcome at the meeting. Many prefer their coffee with sugar. Does anybody care for a cheese sandwich? Few choose to live in the arid desert.

Изображение слайда
1/1
53

Слайд 53

Indefinite Pronouns :- All Each Most Other Another Either Neither Several Any Everybody Nobody Some Anybody Everyone No one Somebody Anyone Few None Someone both Many One such

Изображение слайда
1/1
54

Слайд 54

Вид Время Indefinite (Simple) Неопределенное Continuous (Progressive) Длительное Perfect Совершенное Perfect Continuous (Progressive) Совершенное Длительное Present Настоящее I    + V he, she, it + V –s,- es we, you, they + V I    + am Ving he, she, it +  is Ving we, you, they + are Ving I, we, you, they + have V III he, she, it + has V III I, he, she, it, we, you, they + have been Ving Пример: I ask I am ask ing I have ask ed I have been ask ing Past Прошедшее I, he, she, it + V II we, you, they + V II I, he, she, it + was Ving we, you, they + were Ving I, he, she, it, we, you, they + had +V III I, he, she, it, we, you, they + had been Ving Пример: I ask ed I was ask ing I had ask ed I had been ask ing Future Будущее I, we he, she, it, you, they + will V I, he, she, it we, you, they + will+ be+Ving I, we he, she, it, you, they + will have V III I, he, she, it, we, you, they + will + have+ been+ Ving Пример: I will ask I will be asking I will have ask ed I will have been ask ing Сводная таблица спряжения глаголов в активном залоге ( Active Voice )

Изображение слайда
1/1
55

Слайд 55

Личные формы глагола Личные формы глагола употребляются в предложении в качестве сказуемого и выражают следующие категории: 1 Лицо: 1-е (I, we ), 2-е ( you ), 3-е ( he, she, it, they ). 2 Число: единственное и множественное. 3 Время: настоящее ( Present ), прошедшее ( Past ), будущее ( Future ), а также форма будущее в прошедшем ( Future in the Past ). 4 Вид/Форма: неопределенный ( Indefinite \ Simple ), длительный ( Continuous ), совершенный ( Perfect ), совершенный - длительный ( Perfect Continuous ). 5 Залог: действительный ( Active ), страдательный ( Passive ). 6 Наклонение: изъявительное ( Indicative ), повелительное ( Imperative ), сослагательное ( Subjunctive ), условное ( Conditional ).

Изображение слайда
1/1
56

Слайд 56

Четыре основные формы глагола используются и для образования всех сложных форм. I    форма – Инфинитив ( Infinitive ) без частицы to II  форма – Прошедшее неопределенное время ( Past Indefinite ) Образуется:   прав. гл. + - ed, неправ. гл. в 2 форме III форма – Причастие прошедшего времени ( Participle II ) Образуется: прав. гл. + - ed, неправ. гл. в 3 форме IV форма – Причастие настоящего времени ( Participle I ) Образуется: глагол +  - ing work – worked – worked – working (правильный глагол ) come – came – come – coming (неправильный глагол)

Изображение слайда
1/1
57

Слайд 57

Tenses Настоящее время / Present Tense – это отрезок времени, включающий момент речи. Прошедшее время / Past Tense – это предшествующий настоящему отрезок времени, не включающий момент речи. Будущее время / Future Tense – это отрезок времени, который последует после настоящего и тоже не включает момент речи. Будущее в прошедшем / Future in the Past - указывает на будущие действия, рассматриваемые с точки зрения прошлого. Эта форма не имеет соответствия в русском языке.

Изображение слайда
1/1
58

Слайд 58

Вид/Форма  ( Aspect / Form ) Неопределенные или Простые формы – Indefinite ( Simple ) Tenses   употребляются для констатации факта действия в настоящем, прошедшем или будущем без указания на его длительность, законченность и безотносительно к какому-либо другому действию или моменту. Длительные или Продолженные формы – Continuous Tenses (брит.) или Progressive Tenses (амер.)  описывают действие в процессе его совершения, выражая таким образом незаконченное длительное действие в настоящем, прошедшем или будущем.

Изображение слайда
1/1
59

Слайд 59

Вид/Форма  ( Aspect / Form ) Совершенные или Перфектные формы – Perfect Tenses   выражают действие, совершенное к определенному моменту или до другого действия в настоящем, прошедшем или будущем. Совершенно (Перфектно) - продолженные формы – Perfect Continuous ( Progressive ) Tenses   употребляются для выражения длительного действия, начавшегося до определенного момента в настоящем, прошедшем или будущем и продолжающегося в этот момент или закончившегося непосредственно перед этим моментом.

Изображение слайда
1/1
60

Слайд 60: TO BE (PRESENT)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
61

Слайд 61: Choose the correct answer (negative or affirmative form of to be):

Is Julia Robert French? No, she_____  French. What about Robert de Nero? Is he an American actor? Yes, he   ___    . Are New York and Los Angeles Spanish Cities? No, they_____      Spanish cities. Is Big Ben in Paris? No, it     ______  in Paris. Is Mount Everest in Africa? No, it  ___     in Africa. It is in Asia.

Изображение слайда
1/1
62

Слайд 62

Is Julia Robert French ? No, she   is not     French. What about Robert de Nero ? Is he an American actor ? Yes, he   is. Are New York and Los Angeles Spanish Cities ? No, they   are not   Spanish cities. Is Big Ben in Paris ? No, it   is not   in Paris. Is Mount Everest in Africa ? No, it   is not   in Africa. It is in Asia.

Изображение слайда
1/1
63

Слайд 63

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
64

Слайд 64: PRESENT SIMPLE

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
65

Слайд 65

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
66

Слайд 66

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
67

Слайд 67

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
68

Слайд 68: PRESENT CONTINUOUS

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
69

Слайд 69: PRESENT PERFECT

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
70

Слайд 70

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
71

Слайд 71

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
72

Слайд 72: PAST SIMPLE

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
73

Слайд 73

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
74

Слайд 74

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
75

Слайд 75: FUTURE SIMPLE

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
76

Слайд 76

Задание 2. Составьте предложения в 3 л. ед.ч. и Task. Make sentences with the given phrase: Travel abroad Pr. S. - every year/day/week, usually He … abroad every year. Past S. – last year He … abroad last year. Future S. – next year He … abroad next year. Pr. C. – this week He … abroad …now

Изображение слайда
1/1
77

Слайд 77

Past C. – all day yesterday He … Future C. - all day tomorrow He …. Pr. Perfect – already He … Past Perf. – before … He … abroad before he started to work. Future Perf. – before … He … before he start s to work. Pr. Perf. C. – for 2 weeks, since 1995 He … …. Past Perf. C. – before … He … before he started to work.

Изображение слайда
1/1
78

Слайд 78

Модальные глаголы выражают не само действие, а отношение говорящего к действию и по can могу (умею), may могу (разрешается), must должен, need нужно, ought to следовало бы и др. I can help you. Я могу помочь тебе. Модальные глаголы всегда употребляются с инфинитиво, образуя составное глагольное (модальное) сказуемое. Инфинитив смыслового глагола, следующий за модальным глаголом употребляется без частицы to. Но модальный глагол ought, глаголы to have и to be в роли модальных, а также эквиваленты to be able и to be allowed требуют после себя инфинитива с частицей to.

Изображение слайда
1/1
79

Слайд 79

Глагол Can, умею. I can swim across this river. - Я могу переплыть эту реку. (вообще) I am able to swim across this river. - Я в состоянии переплыть эту реку. (сейчас, когда это необходимо). Настоящее: He can speak English. - Он умеет говорить по-английски. В отношении будущего: I can give you the book tomorrow. - Я могу дать вам книгу завтра.

Изображение слайда
1/1
80

Слайд 80

He could help me, but did nothing. - Он мог помочь мне, но ничего не сделал. агол can ( could ) в вопросах, просьбах, запрещениях иазрешениях Can/Could I take your dictionary? - Можно мне взять твой словарь? (с could более вежливо) выраженное инфинитивом, часто переводится как "нельзя" I ’ m sorry you can ’ t park here. - Прошу прощения, но здесь нельзя парковаться.

Изображение слайда
1/1
81

Слайд 81

Глагол May/ Might Глагол might в контексте прошедшего времени означает - мог, могла. Глагол may имеет модальный эквивалент to be allowed. Употребляется: 1. Для выражения объективной возможности совершить действие, выраженное инфинитивом - могу, можно. В этом значении may употребляется только в утвердительных предложениях с неопределенным инфинитивом, относясь к настоящему и будущему. I may/(can) go there today. - Я могу пойти туда сегодня. You may order a taxi by telephone. - Ты можешь заказать такси по телефону.

Изображение слайда
1/1
82

Слайд 82

Глагол Must Глагол must имеет только одну форму настоящего времени. В предложении относится к действию, совершаемому в настоящем или к будущему времени. За ним следует инфинитив смыслового глагола без частицы to. Выражает: 1. необходимость совершения действия в силу личного убеждения, обусловленная обстоятельствами, моральными принципами и т.п. - должен, нужно, надо; You must phone home at once. - Ты должен позвонить домой немедленно. You must read this article. - Вы непременно должны прочесть эту статью.

Изображение слайда
1/1
83

Слайд 83

Глагол Ought ( to ) You ought to do it at once. - Вам следует сделать это сразу же. He ought to/(should) be at home now. - Он, должно быть, сейчас дома. You ought to have helped them. - Вам следовало бы/(вы должны были) помочь им. (а вы не сделали этого) He ought to have phoned earlier. - Ему следовало позвонить раньше.

Изображение слайда
1/1
84

Слайд 84

Put the modal verbs can, must, have, may, ought, should need. 1. Mike … run very fast. 2. Pete … to stay at home because it was very cold. 3. He … to come here at five. 4. You look tired. You … go to bed. 5. You … not cross the road when the light is red. 6. … you speak Spanish? 7. My sister … not write this letter: I will phone them. 8. You … take my pen. 9. I don’t think you … work so hard. 10. I’m afraid I … not come to your party next week.

Изображение слайда
1/1
85

Слайд 85

1.Mike can run very fast. 2. Pete has to stay at home because it was very cold. 3. He ought to come here at five. 4. You look tired. You should go to bed. 5. You must not cross the road when the light is red. 6. Can you speak Spanish? 7. My sister need not write this letter: I will phone them. 8. You may take my pen. 9. I don’t think you need work so hard. 10. I’m afraid I can not come to your party next week.

Изображение слайда
1/1
86

Слайд 86

Наречие Adverb Наречие – это часть речи, указывающая на признак действия или на обстоятельства, при которых протекает действие. Наречие относится к глаголу и показывает как, где, когда и каким образом совершается действие. He reads well. Он читает хорошо. I usually get up at seven o’clock. Я обычно встаю в 7 часов.

Изображение слайда
1/1
87

Слайд 87

Наречие Adverb Наречие может также относиться к прилагательному или другому наречию, указывая на их признаки: He is a very good student. Он очень хороший студент. The work is done quite well. Работа сделана довольно хорошо. В предложении наречие выступает в роли ОБСТОЯТЕЛЬСТВА (места, времени, образа действия и др.). По своему значению наречия делятся на следующие основные группы: наречия места, времени, образа действия, меры и степени и др.

Изображение слайда
1/1
88

Слайд 88: Страдательный залог / Passive Voice

Страдательный залог показывает, что действие направлено на предмет или лицо, выраженное подлежащим. Страдательный залог ( Passive Voice ) образуется при помощи вспомогательного глагола to be в соответствующем времени, лице и числе и причастия прошедшего времени смысл. глагола – Participle II ( III –я форма или ed -форма).

Изображение слайда
1/1
89

Слайд 89: Страдательный залог / Passive Voice

Определение залога глагола в тексте: Если смысловому глаголу в третьей форме - III форма (- ed ) предшествует одна из личных форм вспомогательного глагола to be ( am, is, are ; was, were ; shall / will be и т.д.), то глагол-сказуемое употреблен в страдательном залоге.

Изображение слайда
1/1
90

Слайд 90: Сводная таблица спряжения глаголов в страдательном залоге Passive Voice

Вид Время Indefinite Неопределенное Continuous Длительное Perfect Совершенное to be (am, is, are, was, were,...)  +   III -я форма (- ed форма) Present Настоящее I    + am V III he, she, it +  is V III we, you, they + are V III I    + am being V III he, she, it +  is being V III we, you, they + are being V III I, we, you, they + have been V III he, she, it + has been V III Пример: I am ask ed I am being ask ed I have been ask ed Past Прошедшее I, he, she, it + was V III we, you, they + were V III I, he, she, it + was being V III we, you, they + were being V III I, he, she, it, we, you, they          + had been V III Пример: I was ask ed I was being ask ed I had been ask ed Future Будущее I, we he, she, it, you, they + will be V III ----- I, we + shall have been V III he, she, it, you, they + will have been V III Пример: I will be ask ed I will have been ask ed

Изображение слайда
1/1
91

Слайд 91

Формы Настоящего времени пассивного залога Indefinite : Ann often asks questions. – Аня часто задает вопросы. Ann is often asked questions. – Ане часто задают вопросы. Continuous : They are discussing the problem now. – Они обсуждают эту проблему сейчас. The problem is being discussed now. – Эта проблема обсуждается сейчас. Perfect : They have finished the work. - Они закончили работу. The work has been finished. – Работа закончена.

Изображение слайда
1/1
92

Слайд 92

Формы Прошедшего времени пассивного залога Indefinite: He broke the window last night. – Он разбил окно прошлой ночью. The window was broken last night. – Окно было разбито прошлой ночью Continuous: They were building a new school in our town when I arrived. – Они строили новую школу в нашем городе, когда я приехал. A new school was being built in our town when I arrived. – Новая школа строилась в нашем городе, когда я приехал. Perfect: I had written a letter before you came. – Я написал письмо до того, как вы пришли. The letter had been written by me before you came. – Письмо было написано мною до того, как вы пришли.

Изображение слайда
1/1
93

Слайд 93

Формы Будущего времени пассивного залога Indefinite: We shall pack the suitcases in ten minutes. – Мы уложим чемоданы через десять минут. The suitcases will be packed in ten minutes. – Чемоданы будут уложены через десять минут. Perfect : I shall have translated the article by 6 o’clock. – Я переведу статью к шести часам. The article will have been translated by 6 o’clock. – Статья будет переведена к шести часам.

Изображение слайда
1/1
94

Слайд 94

1. He teaches English. / English................... by him. taught is taught was taught 2. The child is eating bananas. / Bananas.................... by the child. are eaten are being eaten have been eaten 3. She is writing a letter. / A letter....................... by her. is written is being written has been written 4. The master punished the servant. / The servant......................... by the master. is punished was punished has punished 5. He was writing a book. / A book....................... by him. was written had written was being written

Изображение слайда
1/1
95

Слайд 95

1. English is taught by him. 2. Bananas are being eaten by the child. 3. A letter is being written by her. 4. The servant was punished by the master. 5. A book was being written by him.

Изображение слайда
1/1
96

Последний слайд презентации: Zelenovskaya Anna Vladimirovna, lecturer zelenovskaya ann@mail.ru: Thank you for attention!

Questions?

Изображение слайда
1/1
Реклама. Продолжение ниже