Презентация на тему: Topic 4

Реклама. Продолжение ниже
Topic 4.
Points in Euclidean 3 D coordinates
Euclidean coord-s into Homogeneous coord-s
Points at Infinity in Homogeneous Coordinates
Plane Equation in Homogeneous Coordinates
Topic 4.
General Linear 3 D Transformations
General Linear 3 D Transformations
Affine Transformations in 3 D
Affine Transformations: Basic Properties
From Affine to Rigid Transformations
Rigid Transformations: Rotations in 3 D
Elementary Rotations in 3 D
Topic 5.
Orthographic Projection
Orthographic Projection
The Object-to-Camera Transformation
Main Transformations Used in 3 D Viewing
Main Transformations Used in 3 D Viewing
The Transformation Chain for 3 D Viewing
Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)
Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)
Topic 5.
The Camera-Centered Coordinate System
Computing the World-to-Camera Transform
Computing the World-to-Camera Transform
First compute Camera-to-World Transform…
… then Compute its Inverse
Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)
How Accurate is Orthographic Projection?
How Accurate is Orthographic Projection?
Topic 4.
Camera Projection
Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)
Topic 5.
Topic 4.
The Pinhole Camera
Simple Lens-Based Camera & Thin-Lens Law
Simple Lens-Based Camera & Thin-Lens Law
The Pinhole Camera
The Pinhole Camera: Basic Geometry in 2 D
The Perspective Projection Equation in 2 D
The Perspective Projection Equation in 3 D
The Perspective Projection Equation in 3 D
Topic 4.
Perspective Projection & Homogeneous coord-s
Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)
The Canonical View Volume Transform
The Canonical View Volume Transform
Transformation Chain for 3 D Viewing
1/50
Средняя оценка: 4.3/5 (всего оценок: 11)
Код скопирован в буфер обмена
Скачать (6305 Кб)
Реклама. Продолжение ниже
1

Первый слайд презентации: Topic 4

3D Transformations Homogeneous coordinates in 3D Transformations & rotations in 3D 3D Viewing

Изображение слайда
1/1
2

Слайд 2: Points in Euclidean 3 D coordinates

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
3

Слайд 3: Euclidean coord-s into Homogeneous coord-s

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
4

Слайд 4: Points at Infinity in Homogeneous Coordinates

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
5

Слайд 5: Plane Equation in Homogeneous Coordinates

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
6

Слайд 6: Topic 4

3D Transformations Homogeneous coordinates in 3D Tran sformations & rotations in 3D

Изображение слайда
1/1
7

Слайд 7: General Linear 3 D Transformations

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
Реклама. Продолжение ниже
8

Слайд 8: General Linear 3 D Transformations

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
9

Слайд 9: Affine Transformations in 3 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
10

Слайд 10: Affine Transformations: Basic Properties

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
11

Слайд 11: From Affine to Rigid Transformations

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
12

Слайд 12: Rigid Transformations: Rotations in 3 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
13

Слайд 13: Elementary Rotations in 3 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
14

Слайд 14: Topic 5

3D Viewing Orthographic projection The world-to-camera transformation Perspective projection The transformation chain for 3D viewing

Изображение слайда
1/1
Реклама. Продолжение ниже
15

Слайд 15: Orthographic Projection

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
16

Слайд 16: Orthographic Projection

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
17

Слайд 17: The Object-to-Camera Transformation

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
18

Слайд 18: Main Transformations Used in 3 D Viewing

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
19

Слайд 19: Main Transformations Used in 3 D Viewing

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
20

Слайд 20: The Transformation Chain for 3 D Viewing

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
21

Слайд 21: Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
22

Слайд 22: Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
23

Слайд 23: Topic 5

3D Viewing Orthographic projection The world-to-camera transformation Perspective projection The transformation chain for 3D viewing

Изображение слайда
1/1
24

Слайд 24: The Camera-Centered Coordinate System

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
25

Слайд 25: Computing the World-to-Camera Transform

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
26

Слайд 26: Computing the World-to-Camera Transform

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
27

Слайд 27: First compute Camera-to-World Transform…

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
28

Слайд 28: then Compute its Inverse

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
29

Слайд 29: Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
30

Слайд 30: How Accurate is Orthographic Projection?

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
31

Слайд 31: How Accurate is Orthographic Projection?

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
32

Слайд 32

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
33

Слайд 33: Camera Projection

What is the difference between these two images?

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
34

Слайд 34: Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
35

Слайд 35: Topic 5

3D Viewing Orthographic projection The world-to-camera transformation Perspective projection The transformation chain for 3D viewing

Изображение слайда
1/1
36

Слайд 36

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
37

Слайд 37: The Pinhole Camera

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
38

Слайд 38: Simple Lens-Based Camera & Thin-Lens Law

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
39

Слайд 39: Simple Lens-Based Camera & Thin-Lens Law

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
40

Слайд 40: The Pinhole Camera

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/4
41

Слайд 41: The Pinhole Camera: Basic Geometry in 2 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
42

Слайд 42: The Perspective Projection Equation in 2 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
43

Слайд 43: The Perspective Projection Equation in 3 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
44

Слайд 44: The Perspective Projection Equation in 3 D

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
45

Слайд 45

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
46

Слайд 46: Perspective Projection & Homogeneous coord-s

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
47

Слайд 47: Transformation Chain for 3 D Viewing (partial)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
48

Слайд 48: The Canonical View Volume Transform

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
49

Слайд 49: The Canonical View Volume Transform

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
50

Последний слайд презентации: Topic 4: Transformation Chain for 3 D Viewing

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
Реклама. Продолжение ниже