Презентация на тему: Q skills SueP

Реклама. Продолжение ниже
Q skills SueP
Q Skills for Success. Think Critically Succeed Academically
Q : Skills for Success TWO STRANDS, FIVE LEVELS
Session Overview
A challenge to think
How did you think?
Q skills SueP
Critical thinkers
Q skills SueP
Q skills SueP
Q skills SueP
Bloom’s Taxonomy
Bloom’s Taxonomy
Thinking questions
uestioning
Q skills SueP
“Teaching the answers without first raising the questions takes most of the meaning out of education.”
Q skills SueP
Thinking Questions
Q skills SueP
Q skills SueP
Q skills SueP
Q skills SueP
Q skills SueP
Q skills SueP
Q skills SueP
Q Questions promote learning
Q skills SueP
Q : Skills for Success TWO STRANDS, FIVE LEVELS
1/29
Средняя оценка: 4.8/5 (всего оценок: 35)
Код скопирован в буфер обмена
Скачать (3630 Кб)
Реклама. Продолжение ниже
1

Первый слайд презентации

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
2

Слайд 2: Q Skills for Success. Think Critically Succeed Academically

Sue Parminter

Изображение слайда
1/1
3

Слайд 3: Q : Skills for Success TWO STRANDS, FIVE LEVELS

Изображение слайда
1/1
4

Слайд 4: Session Overview

What do we mean by critical thinking and why is it important? How does Q Skills combine language learning and critical thinking? How does Q Skills work in class?

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
5

Слайд 5: A challenge to think

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
6

Слайд 6: How did you think?

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
7

Слайд 7

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/9
Реклама. Продолжение ниже
8

Слайд 8: Critical thinkers

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
9

Слайд 9

__________________

Изображение слайда
1/1
10

Слайд 10

evaluate remember analyse understand create apply

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
11

Слайд 11

__________________

Изображение слайда
1/1
12

Слайд 12: Bloom’s Taxonomy

Before you can ___ a concept or fact you must ___ it. To ___ a concept you must ___ it first. To ___ a process you must have ___ it.

Изображение слайда
1/1
13

Слайд 13: Bloom’s Taxonomy

Before you can understand a concept or fact you must remember it. To apply a concept you must understand it first. To evaluate a process you must have analysed it.

Изображение слайда
1/1
14

Слайд 14: Thinking questions

Изображение слайда
1/1
Реклама. Продолжение ниже
15

Слайд 15: uestioning

is at the core of Critical Thinking and Critical Thinking is at the core of

Изображение слайда
1/1
16

Слайд 16

Q : Essential Questions How do you make a good first impression? Why do people take risks? Is competition good for children? What makes a good story? How do colours affect the way we feel? Can money buy happiness? Is change good or bad?

Изображение слайда
1/1
17

Слайд 17: Teaching the answers without first raising the questions takes most of the meaning out of education.”

-- Francis Slater

Изображение слайда
1/1
18

Слайд 18

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
19

Слайд 19: Thinking Questions

What are the traits of a thinking question? Probing Encourages more than understanding Requires complex answer Endures, shifts, and evolves Not necessarily answerable Potentially frustrating Adapted from: questioning.org/mar05/essential.html

Изображение слайда
1/1
20

Слайд 20

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
21

Слайд 21

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
22

Слайд 22

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
23

Слайд 23

Do you think you are a nontaster, medium taster or supertaster? Why? What foods do you really like or dislike? Choose one food and describe what you like or dislike about it? What are other possible reasons why people like certain foods and don't like others?

Изображение слайда
1/1
24

Слайд 24

Analyze Interpret Synthesize Apply Interpret

Изображение слайда
1/1
25

Слайд 25

Scope and Sequence Critical Thinking Skills Reflect Relate Express Apply Categorize Connect Evaluate

Изображение слайда
1/1
26

Слайд 26

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
27

Слайд 27: Q Questions promote learning

Learning targets Checkpoints Evaluation tools

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
28

Слайд 28

examine associate estimate relate determine identify explain predict solve group

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
29

Последний слайд презентации: Q skills SueP: Q : Skills for Success TWO STRANDS, FIVE LEVELS

Изображение слайда
1/1