Презентация на тему: Mind-Mapping-LIVE-with-Ron

Реклама. Продолжение ниже
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
The Car of the Future
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
Mind-Mapping-LIVE-with-Ron
1/47
Средняя оценка: 5.0/5 (всего оценок: 85)
Код скопирован в буфер обмена
Скачать (8547 Кб)
Реклама. Продолжение ниже
1

Первый слайд презентации

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/9
2

Слайд 2

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
3

Слайд 3

Teachers as: Designers and Managers of a TBL/PBL Learning Cycle and Learners as: Self-directed and Creators of Content during a TBL/PBL Learning Cycle

Изображение слайда
1/1
4

Слайд 4

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
5

Слайд 5

13 Reasons why TBL and PBL works Flips the classroom, and drives the learning cycle with a meaningful goal (Online or Face-2-Face) Creates positive learning dynamics ( move from Teacher- Oriented Learning to Learner -Driven Learning) Promotes existing Skills Sets and Develops new skills (Research, Content Creation, Curation, 4Cs) Incorporates the concept of *Montage* into the learning process (Design, Chunking, and Storyboarding ) Deals with personal Learning Preferences ( Respect the preferences learners bring to the table ) Deals with Differentiated Learning (Not just about language levels – Diversity, Social Capital, and Inclusion ) Takes advantage of Experential Learning (Life experiences, Know-how, and Skills Set brought to the table ) Keeps learners focused and Results-oriented (Keep all eyes on the goal of the Learning Cycle) Lead learners to Self- directed Learning ( Learners taking responsibility for their own learning results ) Puts life into the course book (Add some meaningful learning into the process ) Gets away from Pre-determined Outcomes + Prescribed Information ( Make learning REAL for them ) Teaches learners ( indirectly ) how TBL and PBL works ( Prepare learners for real life ) Supports the slow change from Instructivism to Constructivism ( Learners become the creators )

Изображение слайда
1/1
6

Слайд 6

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
7

Слайд 7

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
Реклама. Продолжение ниже
8

Слайд 8

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
9

Слайд 9

Despite its complexity, inquiry-based learning can be easier on teachers, partly because it transfers some responsibilities from teachers to students, but mostly because releasing authority engages students. Inquiry-based learning is more than asking a student what they want to know. It’s about triggering curiosity. And activating a student’s curiosity is a far more important and complex goal than mere information delivery and rote learning.

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
10

Слайд 10

Ask yourself - What’s my TPACK? – REFLECT, and find the answer.

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
11

Слайд 11

Technology (APPS) needed to do TBL and PBL via Distance Learning 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Technology needed to get your TPACK right 8 15

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/16
12

Слайд 12

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
13

Слайд 13

1 2 3 4 5 6

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
14

Слайд 14

This is what TBL and PBL is all about – and an RMM is that powerful and engaging tool teachers can use to steer any learning cycle Lead learners on a journey of adventure and discovery in their learning and self-development process. – and to become independent and self-directed. Cognitive Apprenticeship

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
Реклама. Продолжение ниже
15

Слайд 15

Teaching Teachers how to drive a TBL and PBL Learning Cycle with Ready-made Mind Maps Using a coursebook

Изображение слайда
1/1
16

Слайд 16

Ready-made Mind Maps for the TBL and PBL Student Driven Classroom (Integrated Meaningful Learning and Self- Directed Learning) Five Characteristics of Meaningful Learning in a TBL or PBL Context: Active Learning (Learner Oriented and Learner Driven) Collaborative Learning (Learner-2-Learner) Constructive Learning (Product Creation leads to Content Creation by the Learner) Authentic Learning (Realia and Current- Something the learner can use NOW and in the future ) Goal-Directed Learning (A clear plan to focus on and attainable goals within a pre-given timeframe) Copyright – Ron Morrain 2018

Изображение слайда
1/1
17

Слайд 17

Moderation Kit Create a Template Coursebook Design Prototype Brainstorm Ideas Create engaging questions Integrate Feedback Loops Teaching Teachers how to create an RMM for TBL and PBL 1 2 3 4

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/8
18

Слайд 18

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
19

Слайд 19

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
20

Слайд 20

360 ° TBL / PBL Learning Cycle Lesson Plan Overview Learning Objectives and Outcomes

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
21

Слайд 21

What is a *product*? (Learners as Content Creators – not Teachers or the Textbook) Who chooses the product? (Voice and Choice = Learner Agency and Efficacy ) NOTE: Reversed Design is extremely important when creating a TBL or PBL Learning Cycle - and when choosing a TBL or PBL product. Whether it‘s TBL or PBL – the outcome MUST be a product (Can the product be assessed ?)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
22

Слайд 22

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
23

Слайд 23

Teaching Learners to work with Mind Maps for a TBL and PBL Learning Cycle - ASAP

Изображение слайда
1/1
24

Слайд 24

The Car of the Future

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
25

Слайд 25

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
26

Слайд 26

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
27

Слайд 27

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
28

Слайд 28

What is a *product*? (Learners as Content Creators – not Teachers or Textbooks) Who chooses the product? (Voice and Choice = Learner Agency and Efficacy ) NOTE: Reversed Design is extremely important when creating an RMM - and when choosing a TBL or PBL product. Whether it‘s TBL or PBL – the outcome MUST be a product (Can the product be assessed ?)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
29

Слайд 29: The Car of the Future

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
30

Слайд 30

Teaching Learners how to create a product for a TBL / PBL Learning Cycle using a Mind Map 1 2 3 4 5 6 7 8

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/8
31

Слайд 31

What is a *product*? (Learners as Content Creators – not Teachers or Textbooks) Who chooses the product? (Voice and Choice = Learner Agency and Efficacy ) NOTE: Reversed Design is extremely important when creating an RMM - and when choosing a TBL or PBL product. Whether it‘s TBL or PBL – the outcome MUST be a product (Can the product be assessed ?)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
32

Слайд 32

Driving a General English TBL or PBL Learning Cycle with Ready-made Mind Maps ( Going beyond the coursebook )

Изображение слайда
1/1
33

Слайд 33

Reversed Design Questions: 1) Will this be a TBL or a PBL Learning Cycle - 2) What‘s the product ? What? (Content) Why? (Need + Meaningful) How? (Method or Approach)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
34

Слайд 34

1 2 3 4 5 6 RMM is delivered to learners via LMS or social media Learners takes a photo of the RMM - OR they already have it on their phone 7 Learners can print the RMM out (Personal choice) Learners can rewrite the RMM (Personal need or choice) Learners research each chunk Take notes Present results in class (Speaking) Error correction takes place Learners create the final Product Learners create final draft (after error correction )

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/4
35

Слайд 35

Freedom

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
36

Слайд 36

Teamwork

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
37

Слайд 37

Sleep

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
38

Слайд 38

Global Issues

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
39

Слайд 39

Researching a Company

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
40

Слайд 40

What is a *product*? (Learners as Content Creators – not Teachers or Textbooks) Who chooses the product? (Voice and Choice = Learner Agency and Efficacy ) NOTE: Reversed Design is extremely important when creating an RMM - and when choosing a TBL or PBL product. Whether it‘s TBL or PBL – the outcome MUST be a product (Can the product be assessed ?)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
41

Слайд 41

Ready Made Mind Maps for a Global Issues TBL or PBL Learning Cycle Developing Empathy and Critical Thinking Social Metacognition and Social Constructs

Изображение слайда
1/1
42

Слайд 42

What is a *product*? (Learners as Content Creators – not Teachers or Textbooks) Who chooses the product? (Voice and Choice = Learner Agency and Efficacy ) NOTE: Reversed Design is extremely important when creating an RMM - and when choosing a TBL or PBL product. Whether it‘s TBL or PBL – the outcome MUST be a product (Can the product be assessed ?)

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
Изображение для работы со слайдом
1/3
43

Слайд 43

Mind Maps for Formative Feedback Loops during the TBL and PBL Learning Cycle (and for Reflection afterwards )

Изображение слайда
1/1
44

Слайд 44

Feedback and Reflection

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
45

Слайд 45

Изображение слайда
Изображение для работы со слайдом
1/2
46

Слайд 46

13 Reasons why TBL and PBL works Flips the classroom, and drives the learning cycle with a meaningful goal (Online or Face-2-Face) Creates positive learning dynamics ( move from Teacher- Oriented Learning to Learner -Driven Learning) Promotes existing Skills Sets and Develops new skills (Research, Content Creation, Curation, 4Cs) Incorporates the concept of *Montage* into the learning process (Design, Chunking, and Storyboarding ) Deals with personal Learning Preferences ( Respect the preferences learners bring to the table ) Deals with Differentiated Learning (Not just about language levels – Diversity, Social Capital, and Inclusion ) Takes advantage of Experential Learning (Life experiences, Know-how, and Skills Set brought to the table ) Keeps learners focused and Results-oriented (Keep all eyes on the goal of the Learning Cycle) Lead learners to Self- directed Learning ( Learners taking responsibility for their own learning results ) Puts life into the course book (Add some meaningful learning into the process ) Gets away from Pre-determined Outcomes + Prescribed Information ( Make learning REAL for them ) Teaches learners ( indirectly ) how TBL and PBL works ( Prepare learners for real life ) Supports the slow change from Instructivism to Constructivism ( Learners become the creators )

Изображение слайда
1/1
47

Последний слайд презентации: Mind-Mapping-LIVE-with-Ron

Thank You Email: ron.morrain@gmail.com Mind Maps are online: https://www.llc-duisburg.de Twitter: RonMorrain Instagram: RonMorrain

Изображение слайда
1/1
Реклама. Продолжение ниже