Презентация на тему: MASTER CHEF

MASTER CHEF
MASTER CHEF
The topic of our l esson today is ‘’Food’’
MASTER CHEF
Grapes
C abbage
Garlic
Eggs
Fish
Meat
Tomatoes
Butter
Pasta
Strawberries
Cherries
Pineapple
Cheese
Bread
Milk
Chocolate
Olive oil
Ice cream
Chicken
Onion
Sausages
Rice
Sugar
Orange juice
Cake
Cereal
jam
Which of these products do you eat for breakfast, lunch, dinner ?
Which of them do you like/not like ?
MASTER CHEF
MASTER CHEF
Let’s check
Ex.2 p.98 fill in the gaps
MASTER CHEF
Ex.3 p.98
MASTER CHEF
Some/any, how much/how many
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
MASTER CHEF
1/52
Средняя оценка: 4.6/5 (всего оценок: 81)
Код скопирован в буфер обмена
Скачать (1485 Кб)
1

Первый слайд презентации: MASTER CHEF

Изображение слайда
2

Слайд 2

Who is master chef ? Who cooks in your family ? Do your like cooking ?

Изображение слайда
3

Слайд 3: The topic of our l esson today is ‘’Food’’

The aims of the lesson are 1)to revise the vocabulary on this topic 2) to learn the pupils how to use some/any How much, how many 3)to l earn the pupils to make up dialogue ‘’at the Café‘’

Изображение слайда
4

Слайд 4

4) At the end of the lesson we’ll sum up the results. So let’s start with the revision of the words.

Изображение слайда
5

Слайд 5: Grapes

Изображение слайда
6

Слайд 6: C abbage

Изображение слайда
7

Слайд 7: Garlic

Изображение слайда
8

Слайд 8: Eggs

Изображение слайда
9

Слайд 9: Fish

Изображение слайда
10

Слайд 10: Meat

Изображение слайда
11

Слайд 11: Tomatoes

Изображение слайда
12

Слайд 12: Butter

Изображение слайда
13

Слайд 13: Pasta

Изображение слайда
14

Слайд 14: Strawberries

Изображение слайда
15

Слайд 15: Cherries

Изображение слайда
16

Слайд 16: Pineapple

Изображение слайда
17

Слайд 17: Cheese

Изображение слайда
18

Слайд 18: Bread

Изображение слайда
19

Слайд 19: Milk

Изображение слайда
20

Слайд 20: Chocolate

Изображение слайда
21

Слайд 21: Olive oil

Изображение слайда
22

Слайд 22: Ice cream

Изображение слайда
23

Слайд 23: Chicken

Изображение слайда
24

Слайд 24: Onion

Изображение слайда
25

Слайд 25: Sausages

Изображение слайда
26

Слайд 26: Rice

Изображение слайда
27

Слайд 27: Sugar

Изображение слайда
28

Слайд 28: Orange juice

Изображение слайда
29

Слайд 29: Cake

Изображение слайда
30

Слайд 30: Cereal

Изображение слайда
31

Слайд 31: jam

Изображение слайда
32

Слайд 32: Which of these products do you eat for breakfast, lunch, dinner ?

I eat cheese for breakfast. I eat meat for lunch. I eat sausages for dinner.

Изображение слайда
33

Слайд 33: Which of them do you like/not like ?

I like cherries, but I don’t like grapes.

Изображение слайда
34

Слайд 34

Let’s play a game. I’ve thought of one of these words. Guess( догадайтесь) which word I’ve thought of. Start with Is it a…. ? Are these…. ?

Изображение слайда
35

Слайд 35

t o m a t o i p l l e m o n k i p a s t a i v n e g g y c o u e g f i s h n s a c a k e i o h p a c r i c e m p i f x o k a u l j a b r e a d e m e a t n o l m Find 1 2 words and write them down below.

Изображение слайда
36

Слайд 36: Let’s check

1) Tomato,2) lemon, 3)pasta,4) egg,5) fish, 6)cake,7) rice,8) bread, 9)meat,10) pineapple, 11)apple, 12)onion.

Изображение слайда
37

Слайд 37: Ex.2 p.98 fill in the gaps

A carton of ( пакет) A box of …. A bowl of ( миска, тарелка) A glass of ( стакан)… A packet of ( пакет, пачка) A bottle of( бутылка)

Изображение слайда
38

Слайд 38

A carton of A box of A bowl of A glass of A packet of A bottle of Milk cereal rice orange juice milk pasta Olive oil

Изображение слайда
39

Слайд 39: Ex.3 p.98

Let’s listen to the dialogue and then read it in pairs. Write their shopping list. (список покупок) Garlic, chicken, olive oil.

Изображение слайда
40

Слайд 40

You want to cook your favourite meal tonight. Discuss what you need. Use the dialogue in Ex.3 as a model.

Изображение слайда
41

Слайд 41: Some/any, how much/how many

Is it useful to revise (remind you) the basic rules for using Countable (исчисляемые) /Uncountable (неисчисляемые) nouns and rules for using some/any/much/many/How many/How much?

Изображение слайда
42

Слайд 42

Изображение слайда
43

Слайд 43

Изображение слайда
44

Слайд 44

We use some in the affirmative, (утвердительные предложения) we use any in interrogative (вопросительные) and negative sentences (отрицательные )

Изображение слайда
45

Слайд 45

When do we use How much/how many?

Изображение слайда
46

Слайд 46

We use How many with countable (исчисляемые) nouns. We use how much with uncountable (неисчисляемые) nouns.

Изображение слайда
47

Слайд 47

Write a/an or some ____ rice _____ apple _____ spaghetti ( uncountable) _____ banana _____ butter _____ bread _____eggs _____ spoon ( ложка) _____ milk _____ salt _____ water _____ ice cream _____ tea _____ coffee some an some a some some some a some some some some some some

Изображение слайда
48

Слайд 48

Fill in the gaps with some/any Is there _ _____ juice on the table? – Yes, there is ______ juice on the table. Give me ______ butter please. – But there isn’t ______ butter in the fridge. Are there ______ shopping malls in the center of the city? – Yes, there are ______ shopping malls in the center of the city. Are there ______ flowers in the garden? – No, there aren’t ______ flowers there. Give me ______ bread please. Is there ______ jam for tea? – Yes, there is ______ jam for tea. any some some any any some any any some any some

Изображение слайда
49

Слайд 49

Write much or many How __________children are there in your class? How _________ milk do you want in your tea? How _________ bread do you eat every day? How _________players are there in a football team? How ________eggs do you need for the salad? How ___________ cheese did you buy? How ___________ friends do you have ? many much much many many much many

Изображение слайда
50

Слайд 50

We are going to have listening. Bob and Ann are talking about something. Listen and fill in the missing words.

Изображение слайда
51

Слайд 51

Изображение слайда
52

Последний слайд презентации: MASTER CHEF

You worked very well. Thank you. Let’s sum up the results of our lesson. What did you learn at today’s lesson ? When should we use some / any, how much/how many ? Did you like today’s lesson ?

Изображение слайда