Презентация на тему: 49-Smart skills-p.68-69+

49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
49-Smart skills-p.68-69+
1/88
Средняя оценка: 4.6/5 (всего оценок: 19)
Код скопирован в буфер обмена
Скачать (210925 Кб)
1

Первый слайд презентации

Изображение слайда
2

Слайд 2

Изображение слайда
3

Слайд 3

Изображение слайда
4

Слайд 4

Изображение слайда
5

Слайд 5

What to prepare before the lesson!!! lesson 4 4 1.Laminated group info+ attendance records+students ’ records. 2. Print : Let’s congratulate February/March students !!!! Happy Birthday!! ! WhatsApp question

Изображение слайда
6

Слайд 6

WhatsApp question Miss Irene is feeling all weird and moody... It’s your turn to lift my spirit))) How? Watch an amazing video in TED talk, w rite the plan and tell me at the beginning of the lesson w hile the others are translating my business letters t o different companies to change my life!

Изображение слайда
7

Слайд 7

К кому это может относиться, Я пишу это письмо, чтобы выразить свое разочарование по поводу моего повседневного преподавания.Я стараюсь изо всех сил учить своих учеников правильно, но иногда я не получаю правильного отношения к своим просьбам в ответ. Я объяснила необходимость упорного труда для достижения ошеломляющих результатов, но без всякой удачи. Если студенты не отправят свои деловые письма мисс Катрин, Я буду вынужден предпринять некоторые неприятные действия, чтобы сообщить родителям о задержке. Я была бы благодарна, если бы вы посоветовали мне, как учить подростков. Мне также было бы интересно получить более подробную информацию о результатах пробного экзамена. Как только я получу от вас необходимую информацию, я дам вам знать. Видя, что работы студентов не проверены, мне придется отложить видеозвонки к ним. Не могли бы вы проанализировать устный экзамен студентов и дать нам несколько ценных рекомендаций ? Не стесняйтесь обращаться ко мне по телефону 8-918-325-25-29 в любое время. Я готова лично встретиться с вашим директором по образованию в любое удобное для вас время. Особенно хотелось бы узнать, нужны ли вам в Ростове опытные преподаватели ? Искренне Ваша,Сергеева Ирина Language Link, Rostov-on-Don

Изображение слайда
8

Слайд 8

To Whom It May Concern, I am writing this letter to express my disappointment about my everyday teaching. I have been trying to do my best to teach my students right but sometimes I do not get the right attitude to my requests in return. I have explained the necessity of working hard to achieve the stunning results, without any luck. If the students do not send their business letters to Miss Katrin, I will be forced to take some unpleasant actions to inform their parents about the delay. I would be grateful if you could consult me how to teach teenagers. I also would be interested in having more details about Mock exam results. As soon as I get the proper information from you, I will let you know. Seeing that the students’ works are not checked, I shall have to postpone the video calls to them. I wonder if you could analyze the speaking exam of the students and provide us with some valuable recommendations. Do not hesitate to contact me on 8-918-325-25-29 at any time. I am available for a personal meeting with your educational director at your convenience. I would particularly like to know if you need any experienced teachers in Rostov? Yours faithfully, Sergeeva Irina Language Link, Rostov-on-Don

Изображение слайда
9

Слайд 9

ЕГЭ- listening test!!! Two tasks for today!!! The third one will be done next lesson!

Изображение слайда
10

Слайд 10

Изображение слайда
11

Слайд 11

Изображение слайда
12

Слайд 12

Speaking in pairs

Изображение слайда
13

Слайд 13

Изображение слайда
14

Слайд 14

Home task: Выдаётся на уроке в среду 03.0 3.2021. Сделать на среду 10.0 3.2021 1. Write down the letter of application (+Send to Miss Katrin in Whatsapp !) 2. ЕГЭ test ( reading+grammar ) 3.Dictation p.68(just revise) Finish please!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЕГЭ +ask me to download the video!!!)

Изображение слайда
15

Слайд 15

Изображение слайда
16

Слайд 16

Изображение слайда
17

Слайд 17

Grammar competition!

Изображение слайда
18

Слайд 18

Smart skills-p.68(1) 1.TV commercials 2.Magazine advertisements ( Advert,ad ) 3.Job vacancy 4.Letter of resignation 5.Letter of application 6.Enclose a CV(Curriculum Vitae) 7.Prior work experience

Изображение слайда
19

Слайд 19

Smart skills-p.68(1) 8.Permit(allow)-permission 9.Doctor appointment 10.You possess some qualifications. 11.Applicants are called. 12.Pensioners attend the exhibitions. 13.You are fired. 14You are employed by them. 15.You are appointed to this position. 16.Clerical work(white collar) 17.Manual work(blue collar)

Изображение слайда
20

Слайд 20

Изображение слайда
21

Слайд 21

Изображение слайда
22

Слайд 22

Изображение слайда
23

Слайд 23

д обиваться управляться справляться Competition: How many collocations do you remember? (The teacher has this copy))) g ain d evelop work earn c ope with show reject a pply for take

Изображение слайда
24

Слайд 24

Write out the unknown words and make oral riddles for your partner! Small sheets of paper!!!

Изображение слайда
25

Слайд 25

Изображение слайда
26

Слайд 26

FCE-Grammar: FCE-vocabulary: FCE-Writing: How many lessons are there left? About 20?

Изображение слайда
27

Слайд 27

B D A A C B D A C C B A C D C Grammar competition!

Изображение слайда
28

Слайд 28

What can you see?

Изображение слайда
29

Слайд 29

B D A A C B D A C C B A C D C Grammar competition!

Изображение слайда
30

Слайд 30

What can you see?

Изображение слайда
31

Слайд 31

What can you see?

Изображение слайда
32

Слайд 32

V OCABULARY competition!

Изображение слайда
33

Слайд 33

Lexis bomb! Food House Clothes Animals

Изображение слайда
34

Слайд 34

V OCABULARY competition!

Изображение слайда
35

Слайд 35

Home task: Выдаётся на уроке в среду 10.0 3.2021 Сделать на понедельник 15.0 3.2021

Изображение слайда
36

Слайд 36

Изображение слайда
37

Слайд 37

Изображение слайда
38

Слайд 38

_ _

Изображение слайда
39

Слайд 39

Before the game tell me how tired you are! сильный удар spread out into a thick clump.

Изображение слайда
40

Слайд 40

How many words do you know?

Изображение слайда
41

Слайд 41

Изображение слайда
42

Слайд 42

Positive Qualities Negative Qualities ADJECTIVES NOUNS responsible responsibility irresponsibility efficient efficiency inefficiency suitable suitability unsuitability willing willingness unwillingness decisive decisiveness indecisiveness patient patience impatience decent decency indecency consistent consistency inconsistency reliable reliability unreliability rational rationality irrationality practical practicality impracticality polite politeness impoliteness Make the examples: ответственная эффективная подходящий готовый решительная терпеливый приличная последовательная надежная рациональная практическая вежливая

Изображение слайда
43

Слайд 43

ответственная ответственность безответственность ( ir ) эффективная эффективность неэффективность ( in ) подходящий пригодность непригодность ( un ) готовый готовность неготовность ( un ) решительная решительность нерешительность ( in ) терпеливый терпение нетерпение ( im ) приличная порядочность непристойность ( in ) последовательная последовательность непоследовательность ( in ) надежная надежность ненадежность ( un ) рациональная рациональность иррациональность ( ir ) практическая практичность непрактичность ( im ) вежливая вежливость невежливость ( im ) Practice makes perfect!

Изображение слайда
44

Слайд 44

Speaking in pairs:

Изображение слайда
45

Слайд 45

Изображение слайда
46

Слайд 46

Изображение слайда
47

Слайд 47

Here are some interesting Washington facts: Washington, D.C. is the capital of the  United States. United States Congress. The White house Game: “Find the U.S President”

Изображение слайда
48

Слайд 48

Изображение слайда
49

Слайд 49

Изображение слайда
50

Слайд 50

Изображение слайда
51

Слайд 51

Изображение слайда
52

Слайд 52

Изображение слайда
53

Слайд 53

For students!!!

Изображение слайда
54

Слайд 54

For students!!!

Изображение слайда
55

Слайд 55

Speaking phrases for dictation: 1.Personally, I support the idea that… 2. I definitely think that… 3. It seems to me that… 4.It reminds me of… Ving … 5.At first sight, it may look like… 6.It’s hard to say for sure but I think it is… 7.As far as I can tell, it must be … 8.What strikes me most is… 9.I am not sure but it looks like… 10.I get the impression that… 11. To my eye, it looks rather… 12.Personally, I prefer…..to…. 13.I am afraid I am not so keen on… 14….appeals to me more than… 15. …I think the better choice that… 16.I can’t help thinking of… 17. I strongly believe that… 18. I am convinced that… 19.I am confident that… 20.For instance,… 21.On the whole,… 22.To sum up,… 23. Apparently, it must be… 1. Лично я поддерживаю идею, что... 2. Я определенно думаю, что... 3. Мне кажется, что... 4. Это напоминает мне о... герундий... 5. На первый взгляд, это может выглядеть... 6. Трудно сказать наверняка, но я думаю, что это... 7. Насколько я могу судить, это должно быть... 8.Что мне больше всего нравится... 9. Я не уверен, но похоже... 10. У меня создается впечатление, что... 11. На мой взгляд, это выглядит довольно... 12. Лично я предпочитаю......... 13. Я боюсь, что я не очень увлекаюсь... 14... для меня больше, чем... 15.... Я думаю, лучший выбор, который... 16. Я не могу не думать о... 17. Я твердо верю, что... 18. Я убежден, что... 19. Я уверен, что... 20. Например,... 21.В целом,... 22. Подводя итог,... 23. Видимо, это должно быть...

Изображение слайда
56

Слайд 56

Speaking phrases for dictation: 1.Personally, I support the idea that… 2. I definitely think that… 3. It seems to me that… 4.It reminds me of… Ving … 5.At first sight, it may look like… 6.It’s hard to say for sure but I think it is… 7.As far as I can tell, it must be … 8.What strikes me most is… 9.I am not sure but it looks like… 10.I get the impression that… 11. To my eye, it looks rather… 12.Personally, I prefer…..to…. 13.I am afraid I am not so keen on… 14….appeals to me more than… 15. …I think the better choice that… 16.I can’t help thinking of… 17. I strongly believe that… 18. I am convinced that… 19.I am confident that… 20.For instance,… 21.On the whole,… 22.To sum up,… 23. Apparently, it must be… Speaking phrases for dictation: 1.Personally, I support the idea that… 2. I definitely think that… 3. It seems to me that… 4.It reminds me of… Ving … 5.At first sight, it may look like… 6.It’s hard to say for sure but I think it is… 7.As far as I can tell, it must be … 8.What strikes me most is… 9.I am not sure but it looks like… 10.I get the impression that… 11. To my eye, it looks rather… 12.Personally, I prefer…..to…. 13.I am afraid I am not so keen on… 14….appeals to me more than… 15. …I think the better choice that… 16.I can’t help thinking of… 17. I strongly believe that… 18. I am convinced that… 19.I am confident that… 20.For instance,… 21.On the whole,… 22.To sum up,… 23. Apparently, it must be… Speaking phrases for dictation: 1.Personally, I support the idea that… 2. I definitely think that… 3. It seems to me that… 4.It reminds me of… Ving … 5.At first sight, it may look like… 6.It’s hard to say for sure but I think it is… 7.As far as I can tell, it must be … 8.What strikes me most is… 9.I am not sure but it looks like… 10.I get the impression that… 11. To my eye, it looks rather… 12.Personally, I prefer…..to…. 13.I am afraid I am not so keen on… 14….appeals to me more than… 15. …I think the better choice that… 16.I can’t help thinking of… 17. I strongly believe that… 18. I am convinced that… 19.I am confident that… 20.For instance,… 21.On the whole,… 22.To sum up,… 23. Apparently, it must be…

Изображение слайда
57

Слайд 57

Изображение слайда
58

Слайд 58

Изображение слайда
59

Слайд 59

Изображение слайда
60

Слайд 60

Изображение слайда
61

Слайд 61

Изображение слайда
62

Слайд 62

Изображение слайда
63

Слайд 63

Изображение слайда
64

Слайд 64

Изображение слайда
65

Слайд 65

Изображение слайда
66

Слайд 66

Изображение слайда
67

Слайд 67

Изображение слайда
68

Слайд 68

Изображение слайда
69

Слайд 69

Изображение слайда
70

Слайд 70

Изображение слайда
71

Слайд 71

Изображение слайда
72

Слайд 72

Изображение слайда
73

Слайд 73

Изображение слайда
74

Слайд 74

Изображение слайда
75

Слайд 75

Describe a strange object(30 sec).

Изображение слайда
76

Слайд 76

Order of Importance-game “What is important while studying English? ” Talent Hard work ambition motivation love for English good teacher pleasant group

Изображение слайда
77

Слайд 77

Exercise 1. Choose the correct verb form using the sequence of tenses. 9. He said that he (is/was) staying at Rites’ Hotel then. 10. I always say he (is/was) a very clever man. 11. She asked if her knowledge of French (is/was) good. 12. Kate said that she (has/had) many pets at home. 13. Jack said that he (wants/wanted) to And a new job. 14. He says to everyone he (has/had) just heard this news. 15. He said that he (lived/had lived) in Moscow many years before. 16. The teacher asked who (is /was) present that day. Exercise 2. Put the following sentences into Reported speech. А. Повествовательное предложение. Подл. + said / told + that + подл.+ сказуемое в нужном прошедшем времени. 7. ‘It wasn’t me who took your glasses’, he said. 8. ‘I’m sorry for making you angry yesterday’, he said 9. ‘The weather is so cold but I haven’t got a jacket’, she said 10. A gardener is cutting the grass at the moment’, she warned 11. ‘I can’t see you this evening because I’ve got a lot to do,’ Ann told me. 12. ‘I ’m going to bed early tonight’, Caroline said Exercise 3. Questions- -------------------------------------------------------------------------------------------- Подл. + asked + if (whether)/вonpoc. слово + подл. + сказуемое в нужном прошедшем времени. 7. ‘Will you take the children to school today?’ he asked me. 8. ‘Have you ever been to the British Museum?’ Mary asked him. 9. ‘Does Mike like playing football?’ John wanted to know. 10. ‘Were you waiting for us for a long time?’ she worried. 11. ‘Why are you late?’ I asked her. 12. ‘Where were you yesterday?’ his father asked. +cribs: 1.Reported speech 2.Modals 3.Passive Little test: by yourself

Изображение слайда
78

Слайд 78

Before the game tell me how tired you are! сильный удар spread out into a thick clump.

Изображение слайда
79

Слайд 79

Home task: Выдаётся на уроке в понедельник(вторник) 01.0 3.2021 ( 02.0 3.2021 ) Сделать на среду(четверг) 03.0 3.2021 ( 04.0 3.2021 ) Write down all the crib (A4) 2.Watch the video “The Middle-hard day work” (Write the main points to tell)

Изображение слайда
80

Слайд 80

Если действие дополнительного придаточного предложения: 1. Одновременно с действием главного, то глагол придаточного предложения стоит в Past S. или Past C. ( при переводе такого предложения на русский глагол употребляется в настоящем времени ): I thought that he went to school. Я думал, что он ходит в школу. 2. Предшествует действию главного, то глагол придаточного предложения употребляется в Past Perfect или Past Perfect Continuous ( при переводе на русский язык употребляется как прошедшее, так и настоящее время: He s aid that he had seen this film. Он сказал, сто видел этот фильм. He thought that they had been training for the competition. Он думал, что они тренируются для соревнований. 3. Следует за действием главного, то глагол придаточного предложения употребляется в Future-in-the-Past ( в русском языке соответствует будущему времени) She knew that I should (would) help her. Она знала, что я помогу ей. Sequence of tenses

Изображение слайда
81

Слайд 81

Изображение слайда
82

Слайд 82

Исключения из правил согласования времен. Правила согласования времен не соблюдаются: - если в дополнительном придаточном предложении сообщается общеизвестная истина, постоянный факт либо речь идет о характеристике человека или о часто повторяющемся действии, то глагол может использоваться в Pr.S. ( при этом глагол-сказуемое главного предложения стоит в Past S. The boy learnt from the textbook that the sun rises in the east ( общеизвестный факт) We all knew that he is good at languages.( характеристика человека). - модальные глаголы must, should, ought to, need ( у которых нет прошедшего времени), входящие в составное глагольное сказуемое, в дополнительном придаточном предложении не меняются. She was sure that they must obey the rules. Она была уверена в том, что они должны подчиняться правилам. ( Can – could, May – might). He said that he could swim when he was a boy. - в дополнительном придаточном предложении не происходит сдвига времен, ( Past S. не меняется на Past Perf.), когда указывается время совершения действия. She said that she was born in 1985. - в придаточных предложениях определительных, образа действия, причины и следствия могут употребляться любые формы времени, как того требует смысл: John was as keen on arts as she is. Spontaneous dictation after that:

Изображение слайда
83

Слайд 83

1.The boy learnt from the textbook that the sun rises in the east ( общеизвестный факт) 2.We all knew that he is good at languages.( характеристика человека). 3. She was sure that they must obey the rules. 4. He said that he could swim when he was a boy. 5. She said that she was born in 1985. 6. John was as keen on arts as she is. Spontaneous dictation: 3-The Meg (6 min) That night, Morris attempts to destroy the megalodon himself by ordering a helicopter crew to drop  depth charges  at it. He approaches the remains but discovers it is a whale…. Taylor and the remaining  crew resolve to track and kill the shark. The megalodon is en route to a crowded beach on  Sanya Bay  in China. It kills several beachgoers before the crew projects audio of a  whale call  to divert the shark's attention toward them.

Изображение слайда
84

Слайд 84

Insight-p.50 ___________

Изображение слайда
85

Слайд 85

Изображение слайда
86

Слайд 86

Изображение слайда
87

Слайд 87

Изображение слайда
88

Последний слайд презентации: 49-Smart skills-p.68-69+

Изображение слайда